Katoliku Kirik Eestis

Laste palverännak: Läti 2013

latti17. - 20. juuli toimus meie laste palverännak Lätisse. Sihtkohaks oli valitud sel aastal Aglona - Lätis kõige tähtsam palverännakute koht.

Aglona on üks kuulsamaid pühamuid maailmas. 17. sajandi lõpus rajas Dominikaani Vendade Ordu Aglonasse kloostri ja ehitas esimese puust kiriku. Kui 1699. aastal ehitatud kirik maha põles, ehitati selle asemele 1768.–1780. a kivist kloostrihoone ja praegune kirik. Kiriku sisekujundus loodi 18.–19. sajandil, kuid kantsel, orel ja pihitool 18. sajandi lõpus. 1993. aastal külastas Aglona pühamut Rooma paavst Johannes Paulus II. Igal aastal 15. augustil kogunevad Aglonasse palverändurid, et tähistada neitsi Maarja taevaminemispüha.

Aglona basiilika on ehitatud hilisbarokkstiilis ja seda kaunistavad kaks 60 meetri kõrgust torni. Kiriku hoida on suur maal, skulptuur ja kunstilise väärtusega kollektsioon, sealhulgas kuulus ikoon „Aglona Neitsi Maarja” („Aglonas Brīnumdarītāja Dievmāte”). Ikoonil on tervendav võime.

Palverännak ei ole lihtsalt mingi sõit bussiga. Alati peame meenutama, et palverännak – see on meie pingutus, meie ohver Jumalale. Seepärast otsustasime, et vähemalt natukene käime jalgsi, umb. 6 km. Kuna meil oli raske päev, paljude üritustega, siis sovijatel oli võimalus loobuda käimast ja sõita bussiga. Enamik otsustas siiski minna jalgsi. Kl. 19.00 astusime Aglona Basiilikusse.
Lapsed on kirjutanud, mis jäi meelde sellest reisist. Kohad, kus me olime on järgmised: Vastseliina linnus, Suur Munamägi, Aluksne, Rezekne, Ludza kirikud ja linnus, Lielais Liepukalns mägi, Aglona, Aizkraukle, Valmiera, Sigulda, Vitrupe rand.

Pildid palverännakust võib näha galeriis.

Mina käisin palverännakul teist korda ja mulle väga meeldis. Kõige huvitavam oli Siguldas.Mulle meeldis ka kirik, mida alles ehitati. Kõik oli väga tore, jään järgmist retke ootama!

Lotte Triin

Mulle väga meeldis see palverännak. Mulle meeldis, et me sõitsime väga palju ringi ja käisime huvitavates kohtades. Sain teada, et Lätis on väga ilusad kirikud, kõige ilusam oli minu arvates Agloonas. Meeldis, et käisime peaaegu iga päev ujumas, kuigi mõnes kohas oli vesi päris külm. Võrreldes eelmise aastaga oli see palverännak parem, sest me ööbisime erinevates kohtades ja käisime rohkem ringi.

Benedicte Petrutis

Esimene päev: Mulle meeldis jalutada jõe ääres ja üle silla käia. Meelde jäi ka bussisõit, sai sõpradega juttu rääkida. Samuti meeldis Vastseliinas käia.
Teine päev: Teisel päeval meeldis kõige rohkem ujuda ja jalkat mängida. Meeldis ka külastada kirikuid.
Kolmas päev: Nagu ikka, meeldis mulle jalkat mängida ja ujuda.
Neljas päev: Meeldis ujuda, sõita õhutrammiga ja käia seikluspargis ning Hesburgeris. Ning muidugi meeldis kojujõudmine!

Samuel Vooglaid

Kõige mitmekülgsem päev oli minu arust just kõige viimane. Seikluspargis oli üles- ja allasõit väga äge. Õhutrammi tee keskel puu otsas magav mängukaru oli ka päris naljakas. Läti jäätised olid minu arust palju paremad, kui Eesti omad. Ning selle Poola kooli jalgpalliväljak oli muidugi unustamatu. Need on  minu muljed!

Mihkel Annus

Mulle meeldis seal reisil kõik, kuid bussijuht oli kuri ja mu asjad jäid Lätti. Eriti meeldis mulle viimane päev mille veetsime lätis mingis orus, seal meeldis mulle tramm ja koobas kuid eriti lahe oli seikluspark kus oli bobi kelgu rada ,me käisime peaaegu iga päev ujumas kuid alati oli päris külm vesi.Reisil sain ka palju uusi sõpru.Eriti meeldisid mulle need hommikused ja õhtused jalgpalli mängud ,sest need olid väga lõbusad. See reis meeldis mulle väga ,sest me sõitsime palju ringi ,ning vaatasime huvitavaid kohti.Järgmine aasta võiks näiteks sõita Poola.

Henri Petrutis

Mulle väga meeldis see palverännak, sest me saime käia huvitavates kohtades nagu koobastes ja lõbustuspargis. Eriti meeldis teine ööbimiskoht, kuna seal olid puhtad toad ja lahe ühistuba, kus oli koroona. Ainult et järgmistel kordadel peaks hiljem ärkama, see oli väga kurnav, aga muidu täitsa lahe reis.

Reno Kasser

Mulle meeldis see palverännak väga. Lõpp ei olnud minu jaoks väga tore kui mul hakkas paha. Muidu oli kõik tore. Kõige rohkem meeldis mulle sõit selle kollase asjaga alla Tarzani seikluspargis.

Leonhard Schecher

KO Lati reis 2013Karl Otto. Reis Lätisse.

Mulle meeldis Lätis kõige rohkem meie seltskond. Mulle meeldis ka kooli jalgpalliplatsidel jalgpalli mängida. Mulle ei meeldinud, et mul oli kips sellel ajal. Kõik oli lahe. Aitäh, tulen järgmine kord kindlasti!