Katoliku Kirik Eestis

Muljed Madriidi Noortepäevast

PillejaMartinMa ei hakka igast päevast eraldi kirjutama, nii et ma teen punktidega kokkuvõtted asjadest, mis olid meeldejäävamad!

Nii, et :

• REIS OLI SUPER!

• Ma pean teile rääkima ühes katehheesist kus me käisime. Pm katehees on üleüldiselt üks loeng sellises suuremas kohas, nagu areen, kuhu mahtus üle 12000 inimese ja seal toimusid igasugused jutlustused ja missad, jne.

• Alati oli kutsutud rääkima väga lahedaid inimesi, mulle eriti jäi meelde üks abielupaar, kes on üle maailma kuulsad ja palju raamatuid välja andnud.

• Nad rääkisid abielu eelsest puhtusest, kuidas nemad leidsid tee selleni ja üleüldse noortest :) See oli mega huvitav! :) Missad olid ka väga lahedad. Ühe korra käisime isegi nii-öelda rock-missal. Sellele oli selline nimi pandud, sest traditsiooniline koor oli ära läinud ja siis üks bänd laulis nende asemel missal. Aga see oli mega lahe, mu elu lahedaim missa.

• Käisime ka palju kultuursetes kohtades. Eriti jäi meelde El Escorialis üks klooster ja selles olev kuningate tuba. Sinna olid kõik hispaania kuningad pandud. Väga lahe! Ja siis muidugi naersime, et 3 kirstu nendest olid tühjad, vist liiga palju oli tehtud siis, nii et nendesse lähevad Tuudur, Rainer ja Martin :)

• Mulle meeldis veel ka muidugi üks hästi suur purskkaev, kus käidi paadiga sees sõitmas. Seda sai laenutada 45 minutiks ja siis me käisime. Poisid käisid ka ujumas :)

• Eriti lahe oli ka üks kott mille kõik inimesed, kes sinna üritusele läksid, said . Seal sees oli: lehvik, jook, Madriidi kaart, rongikaart, metrookaart, katekismus, pass, evangeelium, palveränduri raamat, t-särk, müts, roosipärg, toidutalongid. Kott ise ka muidugi.

• Me jalutasime VÄGA palju igalpool. Esimesel päeval mul läksid isegi kingad katki.

• Eelviimasel päeval läksime kõik aerodroomile ööseks. See on sõjaväe lennuväli :) Sinna kogunes veel meiega 2 miljonit inimest, kuhu tuli ka paavst ja pidas kõnet. Kuigi öö nii meeldivaks ei osutunud, sest öösel tuli torm. Mina pole sellist veel näinud. Aga meie olime sellel ajal lageda taeva all ja meie asjad said kõik märjaks. Ja hiljem, kui asjad olid isegi ära kuivanud ja me üritasime magama jääda, tulid sipelgad. Kokkuvõttes oli kohutav öö. Suutsin isegi haigeks jääda, nii et viimasel päeval seal ma olin pikali terve aja ja koju jõudes ravisin ka ennast veel 5 päeva.

• Aerodroomil jäävad meelde mul eluks ajaks tuletõrje autod! Pm, kuna väljas oli 40 kraadi ja lageda taeva all 2 miljonit inimest, siis seal aerodroomil sõitsid ringi tuletõrje autod, mis pritsisid inimesi. Pm me karjusime ja tantsisime "Aqua, Aqua!" tuhande teise inimesega auto ümber ja siis meid pritsiti. See oli lihtsalt nii lahe kogemus :) Ja ma arvan, et kui ei oleks neid olnud, oleks seal väga palju kiirabi vaja olnud.

• Metroodega sõita oli täiesti ulme. Eriti kui me sõitsime Madriidist aerodroomile. Mõelge ise, mis võib toimuda, kui 2 miljonit inimest korraga tahavad ühest kohast teise ehk ma teen asja lihtsamaks : Mis siis juhtuks kui kõik eesti inimesed oleksid korraga Tartus kaubamaja kõrval ja hakkaksid sealt bussiga lõunakeskusesse minema, paanika eksole? :) Nii oli meil seal.

• A ja mega lahe asi oli see, et lennukis sai iPade laenutada..  Me laenutasime ka, väga lahe asi.

Eraldi ma tahaksin kirjutada Isa Igorist:

Kallis Isa Igor!
Kas sa ikka tead, et sa oled super?
Sellist preestrit ikka annab otsida, kes oleks niiiii lahe lihtsalt!
Aitäh, et tegid meie reisi nii lahedaks, muu hulgas, pritsisid meid veega ja, muidugi, meie sind vastu!